Rosia Montana scoate Romania in strada

Septembrie 23, 2013 at 11:02 pm (Scurt si la... subiect!)

Voi lupta până la ultima mea picătură de sânge ca să ai dreptul să nu fii de acord cu mine.
Ion Ratiu

Nu e un mare secret, cel putin in grupul de cunoscuti, faptul ca eu nu sunt impotriva proiectului de exploatare de la Rosia Montana, ci dimpotriva. Si acum, inainte sa ma injurati, respirati adanc, recititi motto-ul si incercati sa continuati lectura:)

Argumente pro/contra exploatare foarte, dar foarte bine expuse (chiar daca este mai mult de citit), gasiti la Groparu’, aici – un text foarte bun si, mai ales, documentat, care merita citit si cu care rezonez.

Un articol ceva mai din topor, dar e ok daca citesti argumentele si ignori injuraturile (modul asta de argumentare nu functioneaza pentru toata lumea) mai are si Sebastian Bargau, aici, aici si aici (le-am listat in ordinea importantei din punctul meu de vedere) Incepeti cu Groparu, continuati cu celelalte.

My 2 cents: exploatarea nu e un lucru rau. Ceea ce e cu adevarat dubios este acordul de exploatare cu statul, acord care este destul de nefavorabil pentru Romania si pe care as dori sa-l vad re-negociat la sange. De cand au inceput protestele, au aparut ceva schimbari (e.g. redeventa), deci se poate.

Duminica seara, dupa TTR, am hotarat sa-mi insotesc prietenii la protest. Am plecat din Tineretului spre Universitate si am prins coloana de manifestanti (multi! orice ar zice ziarele, eram multi rau!) undeva la sediul ProTV (de ce doar aici, hai si la TVR, hai si la A1, A2 si A3!). Parte din oamenii de la protest pareau ca stiu de sunt acolo, parte venisera ca e trendy. Nu stiu in ce masura s-au documentat temeinic inainte sa vina la protest; inclin sa cred ca proportia nu e atat de ridicata. Dar m-am bucurat. Se iese in strada, nu mai asteapta nimeni 4-5 ani sa le semnaleze astora ca sunt prosti, ca asa nu mai merge. Poate reusim sa le dam o mana de ajutor, poate nu isi dau seama. Strigam in strada, poate se aude. Poate e cam inutil sa mergem in cartiere, sigur, asa ii anuntam si pe altii, dar…. Presupun ca o autorizatie de protest in fata casei lui Ponta sau a Rovanei Plumb e cam dificil de obtinut:P. Nu mai continui, s-a inteles.

E greu sa protestezi seara, e greu pentru ca facturile chiar nu se platesc singure si unii mai trebuie sa si munceasca in tara asta… dar se da un semnal. Eu mi-am cumparat o sticla de apa si am zdranganit cu monezi (mai eficient decat pietrele si nici nu taie plasticul:P). Pentru ca vreau un contract mai bun, nu pentru ca sunt impotriva exploatarii; si am o vaga banuiala ca nu am fost singura. O sa mai merg? Nu stiu, probabil?:)

Si intre timp, ca tot am deschis discutia:
1. Luam maidanezii de pe strazi? Da. 7-14 zile in adaposturi pentru posibilitatea adoptiei si apoi pa-pa. Si amenzi pentru cei care ii lasa pe strada.
2. Piste pentru biciclisti? Da. Daca mai are cineva nevoie de argumente, este rugat sa nu se reproduca:). Multumesc anticipat.

V-am pupat,
Eof(b)

Lasă un răspuns

