O carte din cand in cand

Aprilie 15, 2013 at 10:33 am (Scurt si la... subiect!)

Am terminat recent, la sugestia Monicai, Jose Saramago – Evanghelia dupa Isus Hristos (1991)
Incerc sa fac un mini-review (spoiler-alert!)
In primul rand nu inteleg de unde atata critica asupra scriitorului (atat din partea guvernului portughez, cat si a Bisericii Catolice), in fond, am citit chestii mult, mult mai nasoale:P. Saramago nu respinge ideea de Dumnezeu, nici ideea de fiul lui Dumnezeu, nici ideea de diavol, asa cum sunt ele prezentate in Biblie. Ofera doar o versiune mai… umana a lui Iisus, si dupa parerea mea, mult mai credibila.
In al doilea rand, am fost (placut) surprinsa in a regasi ideea cum ca puterea unui zeu e cu atat mai mare cu cat mai multi oameni cred in el. Imi aminteste de ceva film cu vikingi, unde la moartea ultimilor 2 mari luptatori, unul din personaje a zis ca „zeii lor au murit odata cu ei”. Ok, acum inteleg de ce s-au ofuscat aia:)) Cum sa zici despre Dumnezeu ca vrea neaparat sa fie zeu peste tot pamantul, in loc sa fie doar zeul unui mic popor „ales”? (ok, mi-a placut insa ideea ca Dumnezeu e Timpul, trecut, prezent si viitor in acelasi timp). Cum sa-l faci pe diavol sa reprezinte, nu tot ce e rau si intunecat in oameni, ci tot ce e uman?:) Jose, sa-ti fie rusine, treci la colt!:))
In al treilea rand, cititi cartea. Merita. Daca nu o gasiti in librarii si lucram in aceeasi cladire, negociati cu colega:) Provided ca nu uit sa o returnez:)). Serios acum, Codul lui daVinci (2003), implica teoria cum ca atat Iisus, cat si Maria Magdalena, erau descendenti directi ai regilor iudei, deci perfect legitimi conducatori ai rascoalei menite sa alunge Roma din teritoriu. Pe langa asta, Jose a facut doar un mic rezumat al noului Testament:)).
A existat Iisus? Da. A fost un important lider religios? Da, categoric, istoria e scrisa de cei puternici, iar istoria scrisa despre el si apostoli a ramas, exista, sub o forma sau alta. Cartea ofera doar o alta perspectiva a celor ce s-a intamplat, usor diferita de cea „oficiala”, unanim acceptata la un moment dat.
Lectura usoara!

V-am pupat,
Eof(b)

Lasă un răspuns

