prima zi….

August 25, 2008 at 8:01 pm (Diverse) ()

… de saptamana introductiva la ASB:))… mi-a amintit un pic de ASE:))… multe din final admissions pentru studentii internationali nu ajunsesera nici macar pe mail, dar’mite acasa:)), noroc cu Weisner care e un nene f simpatic si de treaba si ni le-a printat din nou…
Faza smechera este ca, aici, fiecare student are un id de campus net cu care se logheaza si afla tot felul de informatii, de la orare la bibliografii, faza aiurea e ca marea majoritate a scrisorelelor astea nu existau si le primim maine… sau undeva saptamana asta:))… ma rog… e si aici o birocratie de te doare capul… residence permit (la State District, undeva in sud-ul orasului, adica pe langa noi) -> CPR number (la City Hall)-> student ID (Registrar, la facultate)…. cpr-ul iti trebuie ca sa te angajezi, studentID ca sa mergi la biblioteca… pentru fiecare timpul de asteptare este min 3 saptamani asa ca faceti voi calcule.. Plus ca imi trebuie si poze (evident nu mi-am adus de acasa:P, tipic), iar aici e destul de scump un set de poze tip pasaport…
 
Nu mi-a placut ca majoritatea student job-urilor (nu mi-am pierdut speranta ca o sa trimit cv-ul la PwC si o sa-mi intinda ai, a covor rosu la intrare:P) cer cunoasterea limbii daneze… cam aiurea… rau de tot… ma rog, ma descurc eu…
 
Facultatea arata relativ ok, e lunga dar nu f inalta… construita tot in stilul "caramiziu" care e cam peste tot si pare calda… acum sa vedem cum sunt profesorii..
Duck pond-ul la care ne intalnim maine cu babysitterii nostri (buddy students le zice in mod oficial) e de fapt un fel de groapa de 2 m patrati langa care e un tufis:))… dar mi-a placut ingeniozitatea lor in a face orice tampenie interesanta:))
 
Faza tare azi la deschidere… fiecare facultate are un student charpelain (angajat al guvernului danez care reprezinta biserica lutherana) cu care poti sa vorbesti despre viata, probleme and stuff…. GOD! Astia nu sunt in stare nici sa-si rezolve singuri problemele…. Ma rog, aia ne-a dar in final 3 sfaturi (m-am oprit din ascultat dupa primele 2):
1. Allow urselves to be stupid (PAARDOOON??!?!!??…. sa fac ce???? Am innebunit???…. nu ai voie sa fii stupid si trebuie sa ceri cat mai mult de la propria persoana ca altfel te plafonezi si ajungi un robotel care da fuga la preot pentru fiecare problema sentimentala:))…. Oare care era pozitia ei vis a vis de premarital sex?:))… oricum, cand am vizitat scoala, din cabinetul ei se auzea un fel de cantec religios cantat de mult prea multe voci ca sa ma simt eu in siguranta dpdv sufletesc:)) )
2. Allow yourselves not to control everything  (PAARDOOON??!?!!??… Nope, wrong address:))… exact asta nu-mi place mie:))… )
Nu vreau sa fiu inteleasa gresit, fiecare religie trebuie respectata asa cum e, iar adeptii ei nu trebuie blamati… pe de alta parte, sa te bazezi pe o forta exterioara sau, mai rau, sa pui rezolvarea problemelor tale in carca acesteia mi se pare, cu scuzele de rigoare, o mare tampenie… Cred foarte mult in proverbul romanesc crestin ortodox: "Dumnezeu iti da, dar nu-ti baga in traista"… f adevarat, f f adevarat…. Nu zic ca nu exista si la noi preoti care au aceeasi atitudine si credinciosi pe masura, dimpotriva…
 
Lasand la o parte cele spirituale, sa revenim la cele lumesti si, mai ales, zburatoare:))… adica viespi… "they are good bees" asa cum zice vecinul nostru lituanian:))…. good good, dar sunt cam peste tot… si am inteles ca prin vest mai au si tupeul sa intre in camera:)), pe aici nu sunt decat cateva care se simt atrase, se pare, de mirosul de parfum si nu numai… si daca nu le gonesti se aseaza pe tine si te pisca, asa, fara nici un fel de preaviz:))
 
Mi-am luat numar danez zilele trecute, btw…. cine vrea sa-mi auda vocea sa ma buzzuie pe mess si-l dau… nu de alta, dar ma rupe roaming-ul de la vodafone:))
Ne mai auzim, ma apuc si eu de (alte) chestii administrative:)
 
V-am pupat,
Eof(b) 
2 comentarii

  1. jon said,

    Toata povestea asta cu facultatea imi aduce aminte de faptul ca mai am inca cel putin un an pana termin politehnica…
    Si-n Belgia (unde o sa merg si eu peste o luna :D) e scumpa telefonia… Pe sor-mea o costa mai mult sa primeasca un apel din Romania pe cartela de Belgia decat pe mine sa o sun :)).

  2. sidryane said,

    da, stiu:)

Lasă un răspuns

