Lectia de semantica…

Aprilie 9, 2007 at 1:27 pm (Diverse)

Asa cum am promis.

Astazi luam sub analiza lupei verbul "a vorbi". Uite ce zice dex-ul: a vorbi 
Totul se refera exact la activitatea de a deschide gura si de a scoate sunete inteligibile. Atunci de ce am gasit eu intr-o scrisoare dintr-o revista pentru femei sintagma: "barbatul cu care am vorbit 2 ani" ????????, chestie scrisa de o femeie de vreo 25-26 de ani..
Sa recapitulam… "am vorbit"???? 2 ani de zile numai asta ati facut?? ati vorbit??=))… ma indoiesc sincer! De ce ne laudam ca suntem o societate deschisa si liberala si in acelasi timp folosim asemenea expresii pentru a defini o relatie?
 
Nu e prima oara cand aud asa ceva, am auzit asta si la colegele de facultate (in special la cele din Moldova noastra) si la bunica (ma rog, si la toate femeile in varsta de pe la tara).
Sa o luam logic… intr-o relatie, dupa ceva vreme (variabila, de la caz la caz) cam stie toata lumea ce se intampla :p … si din amintirile mele din copilarie stiu sigur ca nu e numai actiunea de "a vorbi":))
 
De ce e asa greu sa zici: barbatul cu care sunt / iubitul / prietenul meu / ala cu care ma f.t (si vice-versa: fata cu care sunt / iubita / prietena mea / aia pe care o f.t):P ??!!??
Inteleg atitudinea generatiei mai in varsta, ei au fost crescuti cu alte valori si cu un alt mod de a privi lumea (vezi rata scazuta a divorturilor din trecut comparativ cu ce se intampla azi), dar cum sa zici acum, la 20-26 de ani "x e cel/cea cu care vorbesc"??? 
E rusinea de a spune ca esti intr-o relatie?… definitia exacta e concubinaj, oarecum, pentru ca nu se pune problema casatoriei in general… Sincer nu inteleg… de ce "a vorbi"?, de ce nu "a fi"? De ce se inlocuieste o stare de fapt cu un verb de actiune?… sau e pur si simplu tendinta de a ne ascunde dupa deget, de a pune sub o patura ceva ce lumea stie/presupune deja??
 
Am avut multe discutii cu maica’mea in acest sens (pe alta tema evident) si spun "am avut" pentru ca eu renuntat la orice forma de dialog, pur si simplu nu am cu cine discuta, avand in vedere ca notiunea de "normal" difera extrem de mult la noi.
Revenind la subiect, era si probabil este inca la moda agatzatul sau vorbitul pe mIRC/mess. Daca "vorbesti" cu 4 persoane in acelasi timp pe mIRC (sa zicem) inseamna ca "esti" cu toate??? nelamurirea mea vine de la faptul ca pentru mine "a vorbi" are exact sensul din dex, nimic mai mult, ba chiar mi-ar fi rusine sa zic "x e cel cu care vorbesc", in primul rand pentru ca as considera o jignire pentru celalalt sa te afli intr-o relatie si sa zici ca "vorbesti" cu respectivul… si in acelasi timp m-as simti extrem de ofensata sa aud ca se zice despre mine: "e fata cu care vorbesc"….
 
Cand vorbesti, comunici ceva; in unele relatii nu exista comunicare si ele se sfarsesc la un moment dat… si atunci?… cum poti sa zici ca "vorbesti" cand de fapt nici macar asta nu faci?
Pe de alta parte reduci ceva mult mai complex la o simpla actiune… si asta (ma) deranjeaza… si ajungi sa fii in relatii foarte lungi si sa auzi "este cel/cea cu care vorbesc"… si atunci incep intrebarile… cum adica?… doar atat?… dupa atata timp inca se mai defineste relatia asa?… pentru ca verbul ar putea fi folosit in acest scop, insa pentru relatiile recente sau deschise… adica pentru ceva nu foarte serios… si in momentul in care zici "cel cu care am vorbit timp de 2 ani" incepi deja sa-ti pui intrebari despre seriozitatea si implicarea in respectiva relatie… daca a fost asa lunga inseamna ca e ceva serios, daca e ceva serios inseamna ca a avut si are o baza foarte solida pe care s-a construit intre timp, daca se intampla asta de ce nu exprimi asta prin ceva mai profund decat "vorbesc"?… Ramane extre de deschis subiectul, pentru ca imi trebuie ceva mai multa documentare… astept lamuriri…
 
V-am pupat,
Eof(b) 
6 comentarii

  1. jon said,

    Comunicarea nu este chiar una ideala, nu este status quo-ul unuia sau altuia. Comunicarea este ceva pe care o simti, nu e obligatie, nu e o stare de spirit, nu e o simtire, sentiment. Eu vorbesc cu o gramada de persoane dar asta nu ma face sa comunic…

  2. sidryane said,

    Nu ai prea comentat tu la subiect, dar…
    buna observatia:)

  3. fricks said,

    ar fi frumos sa stim toti dex-ul pe de rost si sa putem sa ne exprimam folosind cuvintele potrivite. fara sa te ascunzi dupa un sens sau altul.

  4. sidryane said,

    Trimiterea la dex am facut-o ca sa evidentiez faptul ca din toate sensurile recunoscute oficial (si pe care le stim cu totii si fara dex) nici unul nu este cel utilizat pentru ideea de mai sus:)…

  5. vusi666 said,

    Nu putea sa scrie in revista respectiva "eu il fut pe ala de ii sar creierii din cap de 2 ani"…Este o metafora, o treaba. De exemplu, fata mea zice ca ne iubim, nu ne futem. Asa o excita pe ea sa auda la ureche, asa a excitat-o pe aia din interviu sa zica ca vorbeste, in loc sa zica altceva. Pe de alta parte, poate era o ..subtila insinuare. Verbul a vorbi implica alt cuvant: oral. 🙂 Poate era doar o insinuare…

  6. sidryane said,

    :))
    Scurt si la subiect, ca intotdeauna:))… oarecum de acord si cu perspectiva ta
    Alte pareri?:)

Lasă un răspuns

